10 oktober 2006

Fusk straffar sig direkt

Jag sov mindre än fem timmar inatt, försov mig och hoppade över frukosten imorse. Det fick jag lida för under paset idag kan jag säga. Eller främst cykeln för benen kändes som två stockar från tramp nummer ett och till hela passet var slut. Det var syra hela tiden och jättejättejobbigt. Jag tänkte lägga av efter 15 minuter, 20 minuter, 25 minuter. Tills jag sluten såg ** passet slut ** på skärmen, var länge sedan jag tyckte det var så skönt när det väl var slut. usch Ska inte fuska med sömn och mat mer.

I övrigt så började jag göra om passet idag, efter att ha tränat tungt nu i ungefär tre måander så ska jag gå tillbaka till att träna lite lättare men fler reps. Siktar på 10-11 reps istället för 6-7 som det varit under det tunga passet. Känns ganska segt att gå ner i vikt och sen köra många fler, men jag kände direkt hur musklerna svarade mycket bra. Så det är på det hela taget en bra förändring. Kommer säkert ta ett par pass innan jag kommer in i exakt rätt vikter och så, men det är hursomhelst skoj med lite förändring.

Gör numer 50 situps och 20 armhävningar under strechingen och det går väldigt bra. Kan göra alla 50 situpsen strikt, ibland blir 49 och 50 lite fuskiga men annars bra. 20 armhävningar gör jag helstrikt också en mycket bra känsla.

Inga kommentarer: